Abbie Arevalo Herrera

EN – Abbie Arevalo Herrera is a mother who came to the U.S. to seek asylum after facing years of domestic violence and death threats in Honduras. In June 2018, Abbie sought sanctuary at the First Unitarian Universalist Church of Richmond, rather than report to ICE to be deported to Honduras, where she feared she would be killed. Abbie lived in sanctuary for 32 months, during which time she took care of her family, learned English, and made lifelong connections with community members. The Reverend Sherman Z. Logan, Jr., now Senior Minister at the church, commented on Abbie’s “grace, dignity, courage, and faith” in sanctuary. Abbie left the church on February 25, 2021, and just celebrated her second Christmas out of sanctuary at home with her family in Henrico, VA.

ES – Abbie es una madre del área de Richmond que vino a los Estados Unidos en busca de asilo después de ocho años de violencia doméstica y amenazas de muerte en Honduras. Mientras estaba en los Estados Unidos, nunca se le informó de su fecha de corte de inmigración y en 2018, ICE se preparó para deportarla a Honduras. Para salvar su vida y la de su familia, Abbie se refugió en la Primera Iglesia Unitaria Universalista de Richmond en 2018. Recientemente, ICE multó a Abbie por $59,925, que ella y su abogada han apelado. Abbie ha pasado su tiempo en santuario cuidando a su familia y aprendiendo inglés, y ha sido una abierta defensora de las mujeres inmigrantes que son sobrevivientes de violencia doméstica. Una vez que Abbie haya obtenido su libertad, tiene la intención de convertirse en asistente legal bilingüe y continuar abogando por los demás.

You may also like...